Na śniegu można się bawić i śnieg można badać. I dziś o jednym i drugim.
Każda przeprowadzona zabawa badawcza niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co w rezultacie wspiera proces uczenia się. Najlepiej zapamiętujemy to, co nam się miło kojarzy. Zabawy badawcze są też świetną okazją do kształtowania się w umyśle dziecka nowych operacji umysłowych takich jak: analiza, synteza, porównywanie i uogólnianie.
Tegoroczne obfite opady śniegu zachęciły dzieci do wnikliwych obserwacji przyrodniczych. Pierwszaki z dużym zainteresowaniem obserwowały oraz samodzielnie wykonywały doświadczenia i eksperymenty, które pozwoliły im na poznanie stanów skupienia wody i ich właściwości. Dzieci między innymi badały
1.Co tonie, a co pływa; co się w wodzie rozpuszcza, a co nie
- W jakich stanach skupienia występuje śnieg?
- Czy śnieg jest naprawdę czysty?
- Czy śnieg może być kolorowy?
Dzięki przeprowadzonym doświadczeniom zdobyły odpowiedzi na nurtujące je pytania. Na zakończenie dnia pełnego wrażeń, w ramach relaksu, ulepiły bałwana a nawet trzy.
Zabawy z wodą, śniegiem, lodem bardzo podobały się małym odkrywcom i zaowocowały zorganizowaniem podobnych zabaw w domu !
Jestem przekonana, że to nie koniec naszych eksperymentów i badań…
wychowawczyni Dorota Lewandowska- Jaroń