W czerwcu uczniowie klasy 6 naszej szkoły wzięli udział w niezwykłym projekcie edukacyjnym pod nazwą „Matematyczne podróże po świecie”. Była to nie tylko okazja do rozwijania umiejętności matematycznych, ale także doskonała lekcja geografii, kultury i współpracy w grupie.
Celem projektu było pokazanie, że matematyka to język uniwersalny, który można zastosować wszędzie – niezależnie od miejsca na mapie. Każda grupa uczniów „odwiedzała” inne państwo: Japonię, Francję , Watykan i Włochy. Ich zadaniem było przygotowanie prezentacji lub plakatu łączącej ciekawostki o danym kraju z zagadkami matematycznymi inspirowanymi lokalną kulturą, architekturą, walutą lub geografią.
W trakcie pracy uczniowie:
• przeliczali waluty i porównywali ceny produktów w różnych krajach,
• analizowali słynne budowle (np. Wieża Eiffla),
• planowali budżet związany z podróżą do danego kraju.
Projekt zakończył się wspólną prezentacją, podczas której każda grupa opowiedziała o swojej „matematycznej podróży”, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami. Całość wzbogacona była kolorowymi plakatami, prezentacjami multimedialnymi oraz mini konkursami matematycznymi dla publiczności.
Dlaczego warto?
Tego typu projekty uczą samodzielności, rozwijają umiejętność pracy w zespole, a przede wszystkim pokazują, że nauka może być ciekawa i inspirująca. Matematyka przestaje być tylko liczeniem na papierze – staje się narzędziem do poznawania świata.
Karolina Pyrek