Powstańców Śląskich 1

46-080 Chróścice

+48 77 469 53 34

sekretariat@szkolachroscice.pl

Godziny otwarcia

Kliknij tutaj

Konstruowanie graniastosłupów

W ostatnią środę uczniowie klasy 6 naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowej lekcji matematyki, która odbyła się na świeżym powietrzu. Tematem zajęć było “Konstruowanie graniastosłupów prostych”.

Lekcja rozpoczęła się krótkim wprowadzeniem teoretycznym, podczas którego pani Karolina Pyrek omówiła budowę graniastosłupów prostych. Uczniowie przypomnieli sobie, że graniastosłup prosty to bryła, która posiada dwie równoległe podstawy będące przystającymi wielokątami, a jej ściany boczne są prostokątami. Następnie przyszedł czas na praktyczne zastosowanie tej wiedzy.

Każda grupa miała za zadanie zbudować konkretne modele graniastosłupów prostych wykorzystując do tego klocki konstrukcyjne zakupione w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Praca w grupach  pozwoliła na rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i wzajemnej pomocy.

Każda grupa wykazała się ogromną kreatywnością i precyzją w swoich działaniach, co zaowocowało różnorodnymi i starannie wykonanymi modelami.

Taka forma lekcji nie tylko pozwoliła uczniom na lepsze zrozumienie teoretycznych zagadnień z geometrii, ale także dała im szansę na wykorzystanie matematyki w praktyce. Każda grupa musiała zmierzyć się z problemami przestrzennymi, takimi jak precyzyjne dopasowanie ścian bocznych do podstaw, co wymagało nie tylko matematycznego myślenia, ale także cierpliwości i dokładności.

Po zakończeniu prac każda grupa zaprezentowała swój graniastosłup, opowiadając o trudnościach, jakie napotkali, oraz o tym, czego nauczyli się podczas zajęć. Wielu uczniów zwróciło uwagę, że takie praktyczne lekcje są dla nich bardzo cenne, ponieważ pozwalają lepiej zrozumieć i zapamiętać omawiane zagadnienia.

„To była najlepsza lekcja matematyki, jaką miałam! Teraz naprawdę rozumiem, jak wyglądają graniastosłupy i jak się je konstruuje” – powiedział jeden z uczniów.

Lekcja matematyki na szkolnym podwórku okazała się wielkim sukcesem. Uczniowie, dzięki możliwości bezpośredniego angażowania się w proces tworzenia brył, zyskali głębsze zrozumienie materiału oraz rozwijali swoje umiejętności pracy w grupie.

Tego typu lekcje na pewno na długo pozostaną w pamięci uczniów i będą inspirować do dalszego zgłębiania tajników matematyki.

Karolina Pyrek

Skip to content