W październiku uczniowie klasy 5 wzięli udział w wyjątkowej lekcji matematyki, która odbyła się na świeżym powietrzu. W ramach powtórzenia materiału z działu Liczby i działania, Pani Karolina Pyrek zorganizowała stacje zadaniowe, które miały na celu utrwalenie wiedzy w kreatywny i angażujący sposób.
Na szkolnym podwórku przygotowano kilka stanowisk, na których uczniowie w grupach musieli rozwiązywać różnorodne zadania matematyczne. Każda stacja skupiała się na innym zagadnieniu z omawianego działu, na przykład:
– działania na liczbach naturalnych,
– dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym,
– mnożenie i dzielenie liczb całkowitych,
– szacowanie wyników działań.
Tego rodzaju lekcje pozwalają uczniom pracować w zespołach, rozwijając umiejętności współpracy, komunikacji i rozwiązywania problemów. Dzieci mogły wymieniać się pomysłami, wspólnie szukać rozwiązań i uczyć się od siebie nawzajem. Ruch na świeżym powietrzu dodatkowo sprzyjał koncentracji i sprawił, że matematyka stała się bardziej dynamiczna.
Stacje zadaniowe nie tylko pozwoliły na utrwalenie materiału, ale również wprowadziły element zabawy i zdrowej rywalizacji między grupami. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem, a taka forma lekcji sprawiła, że matematyka przestała kojarzyć się wyłącznie z ławką i podręcznikiem.
Cieszymy się, że nasi uczniowie z entuzjazmem podeszli do tak nietypowej formy nauki i liczymy na więcej podobnych lekcji w przyszłości!
Karolina Pyrek