Podczas ostatniej lekcji matematyki, uczniowie klas 4a i 4b mieli okazję wziąć udział w kolejnym fascynującym doświadczeniu. Tym razem tematem przewodnim było „Rachunki pamięciowe – mnożenie i dzielenie”. Jednak nie była to typowa lekcja, jakiej mogliby się spodziewać. Nasi uczniowie zamiast zasiąść do tradycyjnych ćwiczeń w zeszytach, zostali poproszeni o… rzut kostką!
Celem tego matematycznego wyzwania było nie tylko utrwalenie umiejętności szybkiego mnożenia i dzielenia, ale także rozwijanie intuicji związanej z rachunkiem prawdopodobieństwa. Zasady były proste: po rzuceniu kostką, liczba oczek wskazywała czynniki dla działania mnożenia, a odpowiedni wynik należało podać w pamięci. Następnie, w kolejnej rundzie, uczniowie ćwiczyli dzielenie, gdzie wynik mnożenia stawał się punktem wyjściowym do obliczeń. Na koniec uczniowie musieli zastanowić jakie były wszystkie możliwie wyniki a następnym zadaniem było uporządkowanie wyników od najmniejszego do największego.
Dzięki tej aktywności, uczniowie mieli szansę zobaczyć, ile jest możliwości, gdy w grę wchodzi kombinacja różnych liczb – wyników rzutu kostką – oraz działania matematyczne. Była to doskonała okazja, aby pokazać, jak rachunki pamięciowe mogą być nie tylko praktycznym narzędziem, ale i świetną zabawą.
Nasze lekcje to nie tylko nauka podstawowych działań matematycznych, ale także próba ukazania, jak matematyka może przenikać różne aspekty życia codziennego, a jednocześnie rozwijać logiczne myślenie i wyobraźnię.
Już wkrótce uczniowie będą mieli okazję podjąć kolejne wyzwania związane z prawdopodobieństwem, a my jesteśmy pewni, że będą tak samo zaangażowani i pełni zapału, jak podczas ostatniej lekcji. Czekamy z niecierpliwością na kolejne ciekawe odkrycia w matematycznym świecie naszych uczniów!
Karolina Pyrek