Czy nauka pisania po angielsku może być ekscytującą przygodą? Ogólnopolski projekt “Writing for Fun” udowodnił że tak! Skierowany do uczniów klas III-V, zamienił tradycyjne ćwiczenia w pasjonujące wyzwania, rozbudzając kreatywność i budując pewność językową. Celem projektu było rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych poprzez angażujące i ciekawe zadania. Na lekcjach języka angielskiego uczniowie poznali techniki kreatywnego pisania, która sprzyja kształtowaniu kompetencji językowych u uczniów, rozwija refleksyjność oraz wzbogaca wyobraźnię.
W co byli zaangażowani nasi mali pisarze?
* Projektowali niezwykłe ubrania (“What do you usually wear?”).
* Budowali i opisywali swój wymarzony pokój (“My personal space”).
* Tworzyli trójwymiarowe plany miast i opowiadali o nich (“My unusual town”).
* Wymyślali i opisywali zwariowane kanapki (“Crazy sandwich”).
* Prowadzili dzienniki codziennych przygód (“My diary”).
* Komponowali nietypowe (i czasem obrzydliwe!) jadłospisy (“My gross diet”).
* Pisali pocztówki z wymarzonych wakacji (“Postcard from…”).
* Planowali i opisywali wakacyjne przygody (“Holiday adventures”).
„Writing for Fun” to więcej niż nauka języka – to rozbudzanie pasji do wyrażania siebie!
Aleksandra Krakowiak